Kagoenahannja gambar hidoep boeat sekola.
Gambar hidoep sering dinamaken pendapetan jang tida selaloe membawa berka, lantaran akal afeal jang dipertoendjoekin disitoe sering digoenaken oleh pendjahat-pendjahat, dan sebab di sitoe sering orang kasi liat gambar-gambar saperampat, satengah, tiga perampat atawa póen 100 pCt. tjaboel. Tapi tida bisa disangkal, kaloe digoenaken dengen betoel, gambar hidoep bisa membawa kapentingan besar, oepama boeat anak-anak sekola.
Goeroe-goeroe boleh tjeritaken pada anak-anak tentang moesim dlngln atawa tentang negri asing, tap! apa jang dltjeritaken tida gampang melengket. Dengen bantoean gambar apa jang ditjeritaken lebih gampang „masoek" dalem otaknja sang anak, dan lebih menarik hati lagi kaloe orang goenaken gambar hidoep boeat bantoe terangln peladjaran.
Dl Europa soeda ada schoolbioscopen,alah fIlm-fJlm peladjaran boeat anak-anak sekola dan djoega di Tiongkok Commercial Press telah bikin film peladjaran speciaal boeat anak anak sekola. Dr. C. W Kfmmins telah bitjaraken ini oeroesan dalem satoe toelisan „The Cinema In Education” (China Press,Oct. 12, 1926).
Gambar mati tentoe sadja dioega ada goenanja, tapi anak-anak ketjil lebih soeka apa jang bergerak dan "hidoep1". Dan salah satoe soewal jang paling penting dalem peladjaran ada soewal tarik hatinja sang moerid.
Goeroe jang bagimana pinter poen tida bisa mengadjar dengen berhasil, kaloe la tida bisa blkln peladjarannja menarik hati boeat anak anak sekola.
Satoe goeroe moesti tjoba pindaken la poenja pengatahoean dan kapande[1]an ka moerid, tapi kaloe ia tida mengarti bagimana moesti,,pindaken” itoe kapinteran, la poenja peladjaran tida bisa kaloearken banjak hasil.
Gambar hidoep bisa bantoe boeat bikin peladjaran lebih menarik hati boeat anak anak. Mr. G. T. Hankln telah adaken pertjobahan dengen satoe film dari Volkenbond, jalah film propaganda perdamjan. Ini gambar telah dipertoendjoekin pada 80 000 anak-anak sekola dan goeroe goeroenja ditanja, bagimana ia orang poenja pendapetan tentang Itoe Pertoendjoekan 240 goeroe perloeken boeat kasi djawaban, dan oemoemnja iaorang gambar hidoep bisa tarik hatinja anak-anak dan menggoemblraken jang berladjar.
The film was a nucleus of interest in class-work, round which teaching could advantegeously center’’. Boeat Ilmoe boemi (geography) gambar hidoep bisa membantoe moerid-moerid dapet pemandangan jang tjotjok tentang negri-negri asing apa jang dipeladjarken tentang negri-negri asing djadi lebih gampang lengket, dari kaloe orang tjoema batja boekoe sadja atawa liat gambar mati tapi boekan tjoema dalem ilmioe boemi sadja film bisa membantoe. Dalem Ilmoe Zoologle (ilmoe binataog) djoega gambar hidoep bisa kasi liat penghidoepan mepa-roepa binatang, bagimana Ia bergerak, bagimana ia terekam korban, bagimana ia hidoep,enz, enz.
Boeat ilmoe obat, film poen soeda sedang digoenaken boeat bantoe terangken peladjaran. Dan djoega boeat pladjaran hikajat bisa kasi ia poenja bantoean jang berharga. Yale University di Amerika Sariket teiah bikin satoe serie film film berhoebaeng dengen hikajat, dan ini film-film begitoe diboeka dan begitoe banjak diminta oleh sekola sekola, hingga ongkos bikinnja boekan sadja poelang, tapi poen orang dapet oentoeng ! Penieknja ampir ada tjabang pengatahoean iang tida bisa dapet bantoean diri flm sekola jang spfc’aal.
Sebagi djoega dalem banjak laen hal,poen daiem ini oeroesan Amerika Sariket paling madjoe; dl sana paling banjak sekola-sekola jang goenaken film-film. Dl sini belon begitoe oemoem, maskipoen soeda berkali kail orang dan fihak ondeiwys oendjoek kapentingannja. G H