Koran Sin Po 17 April 1926

Pengorbanannja turkye

Laporan: Sinpo
Senin, 17 April 2023 | 13:00 WIB
Koran Sin Po 17 April 1926, (Monash University/SinPo.id)
Koran Sin Po 17 April 1926, (Monash University/SinPo.id)

Dalem ini weekblad minggoe jang laloe kita telah salin toelisannja Dr. M. Ahmed tentang Angora, iboe kota jang baroe dari Turkye. Boeat pertama kali kita-orang djadi dapet taoe, Angora boekan ada satoe kota jang enak boeat dltinggalin, kerna salaennja pemandangan alam di sapoe ternjn itoe kota tida menarik hati, hawa boeminja poen ada begitoe djelek,hingga pendoedoeknja poenja roepa kaliatan poetjet dan lajoe, sedengwsbah penjakit jang bertjaboel pada moesim panasjang baroe laloe telah mengambil korban bebrapa, minister, officier dan lid-lid parlement.

Kaloe dibandingken Angora dengen Konstantinopel atawa Stamboel, perbedahannja boleh dibilang seperti boemi dengen langit, atawa siang dengen malem Oleh bebrapa achli sair, Konstan tinopel dianggep seperti kota jang ada dalem impian lantaran kadoedoekannja jang begitoe bagoes dan indah, peman dangan jang moella dari laoetan Mar. mora, Selat Bosporus dan Soengei Tandoek Emas, dan hawa boeminja jang njaman.

Tapi sekarang kaoem Nationalist telah tinggalken itoe kota jang begitoe indah, dengen mesigit-mesigit, astana-astana dan villa-villanja jang begitoe bagoes hingga seperti di dalem dongengan, aken berdiriken poelah satoe Iboe kota baroe di tengah-tengah dari Azia Ketjil, jang terletak dl atas tjadas, dengen tida ada pemandangan apa-apa jang menarik hati dan hawanja begitoe djelek. Iaorang djalanken ini perobahan, jang seperti meftghoekoem boeang pada diri sendiri, tjoema lantaran hendak lin doengken kahormatan dan kamerdik hannja Turkye.

Konstantinopel jang begitoe indah dan njaman hawanja, dianggep tida bisa digoenaken sabagi iboe kota lantarafl terlaloe gampang didatengin moesoe, apalagi sekarang, sasoedanja pelajangan oedara djadi begitoe sampoerna.sinpo

Komentar:
BERITALAINNYA