koran sin po 6 februari 1932

Poehoen-poelweai asing di Amerika.

Banjak berasal dari Tiongkok.

Laporan: Sinpo
Selasa, 06 Februari 2024 | 09:06 WIB
Koran Sin Po, 6 Februari 1932 (monash University/SinPo.id
Koran Sin Po, 6 Februari 1932 (monash University/SinPo.id

POEHOEN-POEHOEN jang dibawa dari laen negri sering mendjadi tetaneman jang penting sekali di negri dimana ia dipindaken. Obi kentang berasal dari Amerika Selatan, jang dibawa ka Europa, dimana sskarang ia djadi maka[1]nan rahajat jang penting.

Foehoen karet berasal dari Brazilië, tapi peroesahan karet mendjadi besar boekan di tanah aernja, tapi di Java dan Malaya jang pindaken poehoen karet dari Brazilië. Ferocsahrn kopi dari Brazilië ao,a sanget penting, tapi poehoen kcpi bsrasal dari........ Azië.

Tida banjak crang taoe bahoea di Amerika sekarang ada ditanem. beekan sedikit tetaneman jang bsrasal dari Tiongkok. Stdari taon. 1898 Department of Agriculture (Departement perta[1]nian) dari Amerika Sariket kirim orang-orang ka loear negri special boeat tjari tetaneman berfaedah jseng baroe.

Sebab pamerentah Amerikaan sampa mengarti pertingnja pemasoekan tetaneman asing. Dalem taon 1870 satoe zendeling Christen Amerikaan d'i Brazilië toe-]is pada Department of Agriculture bagimana di Brazilië ada toembee sematjem djeroek (oranges) jang lc-sar biasa. Ini matjem djeroek poehosnnja dibawa ka Amerika Sariket dan sskarang harganja hasil dari ini peroesahan. djeroek di sana ada $ 35.000.000 saban taon!

Sala-satoe achli tetaneman Ame[1]rikaan. jang giat tjari tetaneman baroe boeat negrinja ada Frank N. Meyer. Dalem taon 1905 ia. kasi masoek sematjem. poehoen pruim (persimmons) dlari Tiongklok; boeat ini maksoed ia telaih ider-ideran di provincies Shantung, Shensi, Honan dan Chekiang, tapi pengabi[1]san bisa dapet bebrapa poehoen idoep dari deket tempat koeboeran keizer-keizer dynastie Ming di Peiping. Ini poehoen boeat bibit ia kirim ka Amerika dan sekarang boewahnja ini poehoen Tionghoa djadi tertoenal betoel antara pu[1]bliek Amerikaan.

Laen poehoen Tionghoa jang di[1]bawa ka Amerika oleh Mr. Meyer dari Tiongkok ada poehoen peach (li).

Ia katemoeken ini poehoen boeat pertama kali dalem ...pekarangan oetoesan Duitsch di Peiping. Tapi poehoen li jang paling bagoes tjoema toemboe di dessa Fei (Shantung) dan dengen. Banjak soesa ia baroe bisa dapetken bebrapa poehoen boeat diimport ke Amerika.

Di Liaoyang ia kabetoelan katemoeken sematjem sajoeran. (spinach) jang loear biasa, jalah tida gampang djadi sakit. Ini tetaneman. dikirim ka Amerika dan bisa toeloeng- peroesahan spinach dari Virginia dan Maryland jang tadinja ampir moesna sebab diserang satoe penjakit tetaneman.

Ongkos perdjalanan 'dari Mr.Meyer ka Tiongkok djadinja seperti poelang bebrapa kali lipet. Masi banjak poehoen Tionghoa laen, jang Mr. Meyer import ka

Amerika Sariket, seperti oepama poehoen Pistachio Tionghoa jang sekarang banjak toemboeh di California; boengah Rosa xanthina; poehoen Jujube dan poehoen Chestnut Tionghoa.

Meyer pergi ka Timoer tiga kali, tapi ia tida balik lagi sebab diserang sakit zenuw. Pada malem tanggal 2 Juni 1918 ia mendadak „ilang” dari satoe kapal ketjil di soengei Yangtzekiang dan ...tida dikatemoeken lagi.

Boeat iapoenja peringetan orang Amerikaan jarig berdjasa idalem oeroesan. tetaneman dikasi Bintang „Frank N. Meyer Medal”.

Djoega dari laen-laen negri banjak dikasi masoek poehoen di Amerika. Tetaneman barley dari Egypte dan Toerki sekarang toemboe di Amerika dalem daerah 'dari 750.000 acres; Swedish Select dan. Sixty Day Oats dari Rusland toemboe atas daerah dari kira-kira 5 mil[1]lioen acres.

Peroesahan katoen di Amerika bsrasal dari poehoen Acala di Mexico; sekarang hasilnja ini peroesahan katoen saban taon ada $ 50.000.000.

Orang liat bagimana poehoen-poehoen asing bisa djadi besar kapentingannja dalem marika poenja “tanah aer kadoea” !sinpo

Komentar: