Koran Sin Po 24 Juli 1926

Persariketan goeroe Tlonghoa

Laporan: Sinpo
Senin, 24 Juli 2023 | 10:17 WIB
Koran Sin Po 24 Juli 1926 (MOnash University/ SinPo.id)
Koran Sin Po 24 Juli 1926 (MOnash University/ SinPo.id)

Bahoea goeroe Tionghoa mempoenjai persariketan, itoelah tida bisa dibanta lagi, kerna itoe boekan sadja ada besar goe[1]nanja bagi marika sendiri, tapi djoega boeat moerid-moerid jang marika pimpin. Dengen adanja hoe persariketan, goeroe, goeroe Tionghoa dari H C S. djadi dapet perhoeboengan lebih rapet, bisa koempoel tenaga mendjadi satoe boeat belahken marika poenja kapentingan, jang tentoe sadja bisa didjaga lebih baek dengen adaken persariketan dari pada kaloe Iaorang berkerdja sendiri-sendiri.

Persariketan demikian saharoesnja itoe goeroe goeroe moesti soeda diriken lebih slang, tapi roepa roepanja antara manka belon ada jang maoe benindak ka itoe djoeroesan Sekarang atas oesahanja toean Kho Tjiang S'n, goeroe H C S. di Bandoeng, telah di Jchdarken boeat diriken Chineesche Oodetwyzers Bond, gerakan mana tentoe sekali aken di[1]samboet oleh laen-laen colleganjadengen kagoemblraan.

Bond terseboetsalaenbermaksoedaken djaga kapentingannja goeroe – goeroe Tionghoa dari H C S ada kandoeng maksoed jang lebih besar, jalah per[1]baekin apa jang koerang sampoerna dalem sekola terseboet soepaja djadi lebih tjotjok bagi anak anak Tionghoa, memang ada penting, kerna itoe goeroe-goeroe, sebab marika sendiri ada orang Tionghoa, tentoe lebih taoe apa jang ada perloe bagi anak anak bangsanja dan tjara bagimana haroes diadaken perobahan perobaban jang menjotjokin kaperloean marika.

Biarlah atas ichtiarnja toean Kho Tjiang Sin, jtoe Chineesche Oadeiwy Mrs Bond bisa lekas berdiri, dan dari adanja B .nd terseboet, dalem sekola H C S. nanti bisa diadaken perobahan[1]perobahan iang lebih satimpal bagi anak-anak Tionghoa !

 

Haroes Djadi

Oleh pendoedoek Tionghoa di Serang baroe ini soeda dladaken combinatie vergadering, teroetama maksoednja adalah boeat madjoeken pemereinthan dan  pembesar negri soepaja diadaken larangan

orang berdjoedi di tempat karamean toapekong di itoe tempat, sabagimana satiap tahon soeda dibikin dan kabiasahan ini soeda berdjalan lama.

Dalem Itoe vergadering soeda terbit debat keras antara fihak jang anti djoedi dengen fihak pachter, tapi toeroet soeara Jang lcbih banjak achirnja orang moefakat boeat bapoesken djoedi, bagimana  soeda diberitaoeken pada resident, tjoema gerakan int ada begitoe mendadak dan soeda laat, maka tida dapet maksoednja. Jing pendjoedian ada satoe kaboesoekan inilah orang tentoe tida sangkal tapi itoe Icasnekaan jang sasoeatoe orang akoeh kaboesoekannja djoestroe djadi satoe kagtmaran jang tida bisa dihilangken dari pergaoelan orang Tionghoa.

Saharoesnja apabila orang" soeda taoejang pendjoedian ada boesoek, troesa orang minta atawa soeroe lagi marika scnürl moesti lantas lempar itoe kaboesoekan. Tapi memang soeda loemrab bagi tabeat manoesia jang lebih garapane berboeat djabat dari pada baek, teroetama tersoeroeng oleh napsoe maoe kedoek kaoentoengan dengen tjara gampang, boekan sadja orang soeker aken tindes Itoe kasoek: an terkoetoek, malah ada jang goenaken dioedi boeat pentjartan. Bagi ini golongan boleh dibilang tida ada satoe atoeran jang bisa tindak sebab maski dlantjem dengen hoekoeman apa djoega poen marika tidakeder.

Itoe orang-orang jang bergerak aken hapoesken djoedi tentoe djoega tida bisa kata apa-apa boeat ini matjem toekang djoedi, tjoema kaloe Iaorang betoel-betoel anti djoedi teroetama marika moesti bisa kasi toeladan Boekan sadja di Serang dan di tempat karamean toapekong Iaorang moesti oendjoek dirinja tida soeka sama pendjoedian, tapi di segala tempat dan segala waktoe haroes djoega m»rika oendjoek sikep begitoe, lebih lagi kaloe amara ia orang sendM ada btkin pesta mengawinin, sonji'oe aiawa laen ben haroes boeang i'oe kabiasahan kasi tetamoe tetamornja mam, sekali poen ini soecta djacli adatkabiasahan dalem pergaoebn Utta,

 

BERITALAINNYA
BERITATERKINI