Kotran Sin Po, 21 Februari 1931

Orang Tionghoa di Philippijnen

Laporan: Sinpo
Selasa, 21 Februari 2023 | 12:59 WIB
Kotran Sin Po, 21 Februari 1931 (Monash University/SinPo.id)
Kotran Sin Po, 21 Februari 1931 (Monash University/SinPo.id)

Seperti kita soeda perna wartaken„Manila Daily Bulletin” telah terbitken sa.toe special China-number pada tanggal 17 Januari berselang. Dari ini speciaal nummer kita koetib bebrapa hal di bawah ini: Pers Tionghoa.

Soerat kabar bangsa Tiomghca jang pertama di sana ada „Kong Li Po” jang terbit kira-kira 20 taon berselang (djadi sama oemoer dengen „Sin Po”). Sskarang ada lima soerat kabar Tionghoa di Philippynen, jalah ”Kong Li Po”,„The Chinese Commercial News”,„The Fo-okien Tides'„The China Post” dan „The New China Herald". Marika bersifat nationalistisch Maskipoen tida loepaken kapentingan dari Philippynen.

Onderwijs Tionghoa. Sgkola-Sekola Tionghoa disana ada kira-kira 40, jalah 38 sekola rendah dan 2 sekola tinggian dengen sama sekali 6000 moerid. Boeat ongkosin ini sekola orang Tionghoa disa.na posngoet sematjem tjoeke (belasting) dari soedagaT- soedagar Tionghoa dan ini matjem belasting diidzinken oleh pamerentah Philippynen. Boeat saban satoe peso jang orang Tionghoa bajar pada pamerentah di sana sebagi belasting dagang, ia bajar extra tiga oentavos boeat marika poenja ”T. H. H, K.”!

Peladjaran jang dikasi ada dalem doea bahasa, jalah Bahasa Tionghoa dan bahasa Inggris. Kaloe bahasa Tionghoa dipeladj arken pagi, bahasa Inggris dipeladj arken malem atawa sebaliknja.

Ini tentoe sadja ada berat sekali boeat sang moerid tapi ha-silnja toch mempoewasken. Sport. Sport digemarken sekali oleh bangsa kita disana; salah satoe pendekar sport Tionghoa disana ada Mr. C.C. Lim jang telah derma 10.000 pasos boeat clubhuis; Mr. Lim poenja maksoed, jalah boeat bikin sasoeatoe erang Tionghoa satoe athleet („His motto is to make every Chinese an athlete.") Porcelein Tionghoa di Philippynen.

Di Philippynen banjak kedapst. an barang porcelein Tionghoa koeno, tentang apa Dr. Beyer aken terbitken satoe boekos, jalah „Oriental Ceramics in the Philippines". Di Parian satoe wijk Tionghoia toewa di Manilla orang telah dapet gali banjak sekali barang porcelein Tionghoa, seperti djoega di Inalsoii dan Tulay (Rizal Province.)sinpo

Komentar: